23 Kasım 2010 Salı

Moderat - A New Error (ve kardeşi- Rusty Nails)

Eğer bir şarkıyı sevdiysem, "sevdim mi tam severim"ci bir insan olduğumdan, onu hayatım boyunca bir çok insanın dahil olamayacağı kadar kalbime yakın yerlerde konumlandırıp, elimden geldiğince sık, hatta akrabalarımdan ve daha bir çok dostumdan daha sık halini hatrını sorarım. Bunu tabii ki arada şarkıyı açıp dinleyerek ve hayatımda o sıralarda gündemde olan ne varsa, bu şarkının bu konular üzerine diyeceklerini dinleyerek yaparım. Her sözü tek tek süzerim içimdeki elekten ki damıtıp damıtıp en saf haline ulaşayım o benzersiz söz dizimi ve ses uyumu örneklerinin bana yansıttıklarını. Çoğu zaman playlistimi karıştırırken ruh halime uygun olan şarkıyı kendiliğinden açarım. O şarkının bana o anda söyleyecekleri varmış gibi can kulağıyla dinlerim onu. Tekrar tekrar, defalarca hiç bıkmadan hem de. Zaten bu blogun bu kadar az yazdığım ve ürettiğim bir dönemde bir anda içimde yazma aşkı uyandırmasının sebbei de yazmak için en değerli gördüğüm şeyin şu sıralarda bu tür şarkılar olmasıdır. Lakin bazı şarkılarda durum farklı oluyor.


Bir şarkı bu kadar mı kendini dinletmek için her akla gelişinde apar topar kendini aratıp çaldırır. Moderat'ın A New Error'ından bahsediyorum anlaşılacağı üzere -ki blogun ilk post'unda bahsettiğim ikinci şarkı da buydu. Benim insanlara elektronik müzik sevdirme "apparat"ım zaten Moderat ve bu albümleriyken, daha ilk şarkıdan bu grubun ve albümün bu işi başarabilmesi takdire şayan bir şey olsa gerek. Zamanında bu şarkı kulağıma çalınmasaydı, şu anda hayatımda olmayacaklar listesi epeyce önemli maddeler içeriyor. Ne de olsa bir akşam vakti Ankara'daki evimde sakin sakin otururken grubun Radiohead Prag konserini açacağını görüp, bu şarkı ve kardeşi Rusty Nails eşliğinde Radiohead konserine apar topar bilet almıştım. Tabii ne Moderat ne de sonrasındaki Radiohead kaçmamalıydı. Nitekim kaçmadı, üstüne grupla bir röportaj bile yapıldı; en heyecanlısı da sürekli acaba görebilir miyim diyerek, Thom Yorke'un gezindiği o backstage arşınlandı.

Velhasıl, sözün kısası elektronik müziğe alerjik reaksiyon gösteren biri görürseniz eğer, ona bu şarkıyı dinletin. Sonra bir şarkı, ilk dinleyişten nasıl loop'a alınıyormuş kendi gözlerinizle görün derim ben.



A New Error'ı kardeşinden ayırmak olmaz. Bu post'un bonus track'i ve onun müthiş Pfadfinderei yapımı videosu:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder